MOSTNÍ STAVITELSTVÍ


Estakáda Moravská Třebová (1990)

Most se nachází na obchvatu silnice I/35. Nosnou konstrukci přes 200m dlouhou tvoří příčné lamely typu dvoutrám (TT). Pilíře tvořeny dvojicí sloupů,každý sloup založen na vrtané pilotě.

Most v Moravské Třebové (1990)
Objekt je situován na silnici přes obchvat silnice I/35. Nosná konstrukce přes 100m dlouhá je tvořena podélnými prefabrikáty DSV výšky 1,60m. Pilíře založeny na vrtaných pilotách.

Konečná MHD Brno,Jírova (1993)
Velkoplošné zastřešení konečné tramvají ŽB deskou 94.5m x 28.5m sloužící jako parkoviště osobních aut.

Estakáda Prokopa Holého v Olomouci (1993)
Městská estakáda o 22 polích z nich jsme řešili závěrečnou část mostu.Nosnou konstrukci tvoří spojitý nosník hlavního mostu ze kterého se v poli 20 spojitě odpojují 3 pole rampy 1, rozpětí vnitřních polí je 27,0 m až 31,5 m, konstrukce je pevně uložena na podpěrách 20
a 20a. Příčný řez nosné konstrukce je vytvářen postupně z monolitického zárodku tvaru širokého I vybetonovaného na pevné skruži, rozšiřuje se osazením prefabrikovaných vzpěr
na spodní okraj zárodku a dodatečným vybetonováním desky. Výška konstrukce je
konstantní 1,35m. Nosná konstrukce je navržena jako částečně předpjatá podle ČSN 73 1251. V rámci I. etapy této stavby jsme ještě vyprojektovali podchod pro pěší spojující podnik Zora s ulicí Jeremenkovou a opěrné zdi pro nájezdnou rampu u Zory, z nichž vnitřní zeď založená na vrtaných velkoprůměrových pilotách kotví pomocí ocelových táhel umístěných pod konstrukcí vozovky rampy zeď vnější.

Pražská radiála (1993)
Studie chování mostů z předpjatého betonu,jejichž niveleta je vedena v prostorové křivce to znamená, že niveleta převáděné komunikace je vedena jak ve výškovém,tak ve směrovém oblouku.

Železniční obloukový most, Brno – Obřany (1994)
Rekonstrukce mostu, kde původní most byl odstraněn a byl kompletně vybudován most nový,jehož vzhled je na základě požadavku zadavatele - Českých drah - shodný s mostem původním. Most s poprsními zdmi má pět polí a je tvořen třemi podélnými trámy (dvěma poprsními a jedním středovým) tl. 0.60m s proměnnou výškou. Horní líc trámů je v konstantní výšce (střední žebro má horní líc o 0.79 m níž), dolní líc pak respektuje tvar oblouků se vzepětím 1.60 m v krajních polích o šikmém rozpětí 6.65 m. Zbylá tři vnitřní pole mají vzepětí 2.50 m při šikmém rozpětí 13.65 m. Ohýbaná žebra navazují na dolní taženou desku tl. 0.50m ve tvaru pěti oblouků. Příčný řez až nápadně připomíná ruskou bukvici š. Most je 10.4m široký, má šikmost 60 o a je podepřen krajními opěrami a čtyřmi mezilehlými pilíři.
Stejný most byl postaven v ADAMOVĚ s rozpětími 7.4m + 14m + 13.75m + 14.55m + 7.65m.

Podchod v Pardubicích (1995)
Most na obchvatu silnice I/37 z monolitického železového betonu. Rampy podchodu jsou směrově v kruhových obloucích o minimálních poloměrech.Spodní voda v úrovni stávajícího terénu –zajištění ramp proti vyplavání masívními monolitickými římsami.


1995
RADBŮZA
Dvoumostní estakáda 354m přes údolí řeky

Recenze Návrhu “Pokynů pro výpočet betonových mostů zesilovaných externí výztuží a železobetonovou deskou ” jako jednoho z produktů jinak technologického vývojového úkolu R 11 311 070 o názvu “Záchrana silničních mostů v ČR ” (Ing.Pavel Šmerk).

HLÍNA
Statický výpočet na most KÚTNIKY.

Nachází se v seismické oblasti 7 o MCS.Jako optimální byla vybrána nosná konstrukce typu dvojtrám. Dva spojité nosné trámy vzdálené od sebe osově 7.15 m jsou se střední deskou
a krajními konzolami. Výška trámu je 1.4 m,střední šířka rámu je 1.6 m a střední tloušťka desky 0.36 m. Šířka nosné konstrukce je 13.8 m.Rozpětí čtyř polí je navrženo 16.5 m + 28 m + 28m + 16.5 m = 89 m. Most je značně šikmý,jeho šikmost činí 42 g Konstrukce je navr-žena z předpjatého betonu B400.Podélná vodorovná síla je do trámů vnášena 18 x 12ŻLp15.5 vedenými v trubkách Sandrik.

Statický výpočet mostu
na silnici č.I/50 přes řeku Moravu v UHERSKÉM HRADIŠTI.

Nosná konstrukce je tvořena železobetonovou deskou o třech polích s rozpětím
23.4 m + 30. 8 m + 23.4 m. Vnější podpory jsou tvořeny dvěma masivními opěrami, vnitřní podpory dvěma mohutnými pilíři, nad nimiž je 0.80 m tlustá deska parabolicky náběhovaná až do tloušťky 1.60 m.Nosná konstrukce je 18.68 m široká, šikmost mostu činí 77 o. Most spočívá na 13-ti ložiscích na každé z opěra 25-ti ložiscích na pilířích.Diagnostika ukázala,
že nosná konstrukce je z betonu vykazujícího zaručenou pevnost Rbg =27MPa a je vyztužena ocelí Roxor Ż40 a Ż50. Oprava mosta III/0622-001 cez STOLIČNÝ POTOK – výpočet nosné konstrukce deskového ŽB B330 mostu L=10.8m,B=4.7m,h=0.6m s příčnými náběhy

Statický výpočet nosné konstrukce mostu
PRUSKÝ POTOK byla provedena jako dvojtrám.

Dva spojité nosné trámy vzdálené od sebe osově 6.25 m jsou se střední deskou a krajními konsolami. Výška trámu je 1.6m, střední šířka rámu je 1.4m a střední tloušťka desky 0.43m. Šířka nosné konstrukce je 12.75m. Rozpětí čtyř polí je navrženo 25m +35m +35m+25m =120m se šikmostí činí 84 g .Konstrukce je navržena z předpjatého betonu B400.Podélná vodorovná síla je do trámů vnášena 12 x 12ŻLp15.5 přímými kabely v desce a 20 x 12ŻLp15.5 hupovými kabely v trámu vedenými v trubkách Sandrik. Povodňové škody na mostu ev.č.450-010 VIDLY -rekonstrukce mostu. Nosná k-ce mostu je navržena jako dvoupolová spojitá deska z B400 předepnutá 16-ti kabely 12ŻLp15.5.Deska v příčném směru náběhovaná,
má tloušťku 0.70m při rozpětí 18m+12.5m=30.5m Je uložená na elastomerových deskách.

1997
DOUBRAVICE

přepočet – mostek přes starý mlýnský náhon – místní komunikace

1998

BEROUN

nosná konstrukce mostu na rozpětí 8.6m je navržena jako jednopolový kolmý rám tvořený deskou tl.0.30 m s podélnými náběhy na tl.0.60 m. Stojky mají rovněž tloušťku 0.60 m a jsou opřeny o náběhované konzolové patky. Cely rám je ze ŽB značky B330, vyztužen je ocelí V 10 425.

Statický výpočet na akci BYLNICE.
Nosná konstrukce mostu je navržena jako jednopolová prostě podepřená šikmá (72.3 g ) žaluziová deska 29m x 10.95m tvořená 12-ti předem předpjatými prefa nosníky VST-92 výšky 1300 mm z B500 a spřažené železobetonové desky tl.20mm z B330. Nosníky jsou na každé
ze stran zmonolitněny tuhými příčníky. Most spočívá na elastomerových deskách.
Statický posudek mostu III/01892-5 v LIPOVCI má za úkol určit zatížitelnost nosné konstrukce (spodní stavbou se posudek nezabývá) jednak ve stávajícím stavu, a jednak zjistit, zda je možno zvětšit jeho únosnost na plnou zatížitelnost pro třídu A dle ČSN 73 6203.

TŘEBAŘOV
Rekonstrukce mostu a návrh zatěžovací zkoušky mostu II/368
Přes Moravskou Sázavu. Nosná k-ce mostu je navržena jako dvoupolová spojitá deska z B400 předepnutá 16-ti kabely 12 Lp15.5. Deska v příčném směru náběhovaná 2m+6m+2m má tloušťku 0.70m při rozpětí 20m+13.5m=33.5m.Mostovka bude uložena na elastomerových deskách.

VIKÝŘOVICE
Nosná konstrukce mostu je navržena jako jednopolová prostě podepřená šikmá (80 g) žaluziová deska 20.80m x 10.90m tvořená 16-ti předem předpjatými prefa nosníky DS-PP 40/80 výšky 800mm z B500 a spřažené železobetonové desky tl.200mm z B330. Nosníky jsou na každé ze stran zmonolitněny tuhými příčníky vybetonovanými spolu s dříkem opěry tak, že pro ostatní stalé a nahodilé zatížení působí jako částečně vetknuté.

SVITÁVKA
Nosná konstrukce mostu je navržena jako jednopolová prostě podepřená kolmá
žaluziová deska 21.60m x 10.90m tvořená 6-ti předem předpjatými prefa nosníky DS-PP 40/60 výšky 600mm z B500 a spřažené železobetonové desky tl.150mm-200mm z B330. Nosníky jsou na každé ze stran zmonolitněny tuhými příčníky vybetonovanými spolu s dříkem opěry.

Statický vypočet stropních panelu SPIROLL 250mm,300mm ohyb
–únosnost a použitelnost podle ČSN 73 1201

1999
BRNO – MORAVSKÉ BRANICE

– oprava cihelného tříobloukového klenbového mostu 8.9m+11,3m+8,9m s výškou středního oblouku 5,1m a nadnásypem přes železnici na trati Brno – Moravské Branice.

NOVÁ HOSPODA
most u Rukojed na dálnici D5.Jednopolový kolmý deskový most tl.1000mm o šířce
13.4m s rozpětím 28.7m.

UHERSKÝ OSTROH
přepočet a následně statický výpočet hlavního oblouku nosné konstrukce mostu ev.
č.495-007 za účelem jeho zesílení.

TRMCE
silniční nájezdová rampa mostu v Trmicích. Plná spojitá třípolová předpjatá deska z B400
tloušťky 0.80m s přímkovým náběhem konsoly v příčné směru. Most s rozpětím polí
25m+25m+(16-35m) má šířku nosné desky 6.7m zvětšenou na každou stranu o konsolu délky 2.10m. Ty jsou bez chodníku. Deska je předepnuta výškově i směrově trasovanými kabely 12ŻLp15.5 v počtu 4ks/m, vedenými rovnoběžně s podélnou osou mostu a přede-pnutými na kotevní napětí 1440MPa. Konstrukce je přes ložiska podepřena na opěře
a sloupech.

LESNICKÁ –BRNO VMO
Velmi šikmý 30 g dvoupolový silničního předpjatého mostu s parabolickými náběhy
s rozpětím (31.4-34.2)m +32.9m. Deska s tloušťkou 0.8m nad opěrami až 2.1m nad střední podporou má šířku 24.5m je podélně předepnut proti tíze konstrukce, nahodilým účinkům vzdoruje měkká výztuž. Konstrukce byla vystavěna na zemním tělese (ztracené bednění), které bylo následné zespodu odtěženo. Stavba je založena na vrtaných pilotách, sloupy v celé výšce betonované pod ještě neodtěženým terénem byly betonovány do papírového bednění
a opěry byly jištěny šikmými zemními kotvami. V bezprostřední blízkosti (50mm) poněkud užší tramvajový most vystavěný stejnou technologií a vyprojektovaný partnerskou ŽS-Brno.

2000
VYŠKOV

Statické posouzení havarijní cihelné klenby mostu na Cukrovarské ulici ve Vyškově
(návrh opravy)klenba 600mm, světlost 2200mm, vzepětí 1200mm

2002
NETVOŘICE

šikmá třípolová 10.3m+10.7m+10.3m 10.0m široká předpjatá nosná deska mostu.podkladů pro zatěžovací zkoušku.

HLINKY I –
HLINKY II –
HLINKY III –
MELKOV –

Most na dálnici D5

Železobetonový most o jednom poli.