|
Estakáda Moravská Třebová (1990)
Most se nachází na obchvatu silnice I/35. Nosnou konstrukci přes 200m dlouhou
tvoří příčné lamely typu dvoutrám (TT). Pilíře tvořeny dvojicí sloupů,každý
sloup založen na vrtané pilotě.
Most v Moravské Třebové (1990)
Objekt je situován na silnici přes obchvat silnice I/35. Nosná konstrukce
přes 100m dlouhá je tvořena podélnými prefabrikáty DSV výšky 1,60m. Pilíře
založeny na vrtaných pilotách.
Konečná MHD Brno,Jírova (1993)
Velkoplošné zastřešení konečné tramvají ŽB deskou 94.5m x 28.5m sloužící
jako parkoviště osobních aut.
Estakáda Prokopa Holého v Olomouci (1993)
Městská estakáda o 22 polích z nich jsme řešili závěrečnou část mostu.Nosnou
konstrukci tvoří spojitý nosník hlavního mostu ze kterého se v poli 20
spojitě odpojují 3 pole rampy 1, rozpětí vnitřních polí je 27,0 m až 31,5
m, konstrukce je pevně uložena na podpěrách 20
a 20a. Příčný řez nosné konstrukce
je vytvářen postupně z monolitického zárodku tvaru širokého I vybetonovaného
na pevné skruži, rozšiřuje se osazením prefabrikovaných vzpěr
na spodní
okraj zárodku a dodatečným vybetonováním desky. Výška konstrukce je
konstantní 1,35m. Nosná konstrukce je navržena jako částečně předpjatá
podle ČSN 73 1251. V rámci I. etapy této stavby jsme ještě vyprojektovali
podchod pro pěší spojující podnik Zora s ulicí Jeremenkovou a opěrné zdi
pro nájezdnou rampu u Zory, z nichž vnitřní zeď založená na vrtaných velkoprůměrových pilotách
kotví pomocí ocelových táhel umístěných pod konstrukcí vozovky rampy zeď
vnější.
Pražská radiála (1993)
Studie chování mostů z předpjatého betonu,jejichž niveleta je vedena v
prostorové křivce to znamená, že niveleta převáděné komunikace je vedena
jak ve výškovém,tak ve směrovém oblouku.
Železniční obloukový most, Brno – Obřany (1994)
Rekonstrukce mostu, kde původní most byl odstraněn a byl kompletně vybudován
most nový,jehož vzhled je na základě požadavku zadavatele - Českých drah
- shodný s mostem původním. Most s poprsními zdmi má pět polí a je tvořen
třemi podélnými trámy (dvěma poprsními a jedním středovým) tl. 0.60m s
proměnnou výškou. Horní líc trámů je v konstantní výšce (střední žebro
má horní líc
o 0.79 m níž), dolní
líc pak respektuje tvar oblouků se vzepětím 1.60 m v krajních polích o
šikmém rozpětí 6.65 m. Zbylá tři vnitřní pole mají vzepětí 2.50 m při šikmém
rozpětí 13.65 m. Ohýbaná žebra navazují na dolní taženou desku tl. 0.50m
ve tvaru pěti oblouků. Příčný řez až nápadně připomíná ruskou bukvici š.
Most je 10.4m široký, má šikmost 60 o a je podepřen krajními opěrami a
čtyřmi mezilehlými pilíři.
Stejný most byl postaven v ADAMOVĚ s rozpětími 7.4m + 14m + 13.75m + 14.55m
+ 7.65m.
Podchod v Pardubicích (1995)
Most na obchvatu silnice I/37 z monolitického železového betonu. Rampy
podchodu jsou směrově v kruhových obloucích o minimálních poloměrech.Spodní
voda
v úrovni stávajícího terénu –zajištění ramp proti vyplavání masívními monolitickými
římsami.
1995
RADBŮZA
Dvoumostní estakáda 354m přes údolí řeky
Recenze Návrhu “Pokynů pro výpočet betonových mostů zesilovaných externí
výztuží a železobetonovou deskou ” jako jednoho z produktů jinak technologického
vývojového úkolu R 11 311 070 o názvu “Záchrana silničních mostů v ČR ”
(Ing.Pavel Šmerk).
HLÍNA
Statický
výpočet na most KÚTNIKY.
Nachází se v seismické oblasti 7 o MCS.Jako optimální byla vybrána nosná
konstrukce typu dvojtrám. Dva spojité nosné trámy vzdálené od sebe osově
7.15 m jsou se střední deskou
a krajními konzolami. Výška trámu je 1.4
m,střední šířka rámu je 1.6 m a střední tloušťka desky 0.36 m. Šířka
nosné konstrukce je 13.8 m.Rozpětí čtyř polí je navrženo 16.5 m + 28
m + 28m + 16.5 m = 89 m. Most je značně šikmý,jeho šikmost činí 42 g
Konstrukce je navr-žena z předpjatého betonu B400.Podélná vodorovná síla
je do trámů vnášena 18 x 12ŻLp15.5 vedenými v trubkách Sandrik.
Statický výpočet mostu
na
silnici č.I/50 přes řeku Moravu v UHERSKÉM HRADIŠTI.
Nosná konstrukce je tvořena železobetonovou deskou o třech polích s
rozpětím
23.4 m + 30. 8 m + 23.4 m. Vnější podpory jsou tvořeny dvěma masivními
opěrami, vnitřní podpory dvěma mohutnými pilíři, nad nimiž je 0.80
m tlustá deska parabolicky náběhovaná až do tloušťky 1.60 m.Nosná konstrukce
je 18.68 m široká, šikmost mostu činí 77 o. Most spočívá na 13-ti ložiscích
na každé z opěra 25-ti ložiscích na pilířích.Diagnostika ukázala,
že
nosná konstrukce je z betonu vykazujícího zaručenou pevnost Rbg =27MPa
a je vyztužena ocelí Roxor Ż40 a Ż50. Oprava mosta III/0622-001 cez
STOLIČNÝ POTOK – výpočet nosné konstrukce deskového ŽB B330 mostu L=10.8m,B=4.7m,h=0.6m
s příčnými náběhy
Statický výpočet nosné konstrukce mostu
PRUSKÝ
POTOK byla provedena jako dvojtrám.
Dva spojité nosné trámy vzdálené od sebe osově 6.25 m jsou se střední
deskou a krajními konsolami. Výška trámu je 1.6m, střední šířka rámu
je 1.4m a střední tloušťka desky 0.43m. Šířka nosné konstrukce je 12.75m.
Rozpětí čtyř polí je navrženo 25m +35m +35m+25m =120m se šikmostí činí
84 g .Konstrukce je navržena z předpjatého betonu B400.Podélná vodorovná
síla je do trámů vnášena 12 x 12ŻLp15.5 přímými kabely v desce a 20
x 12ŻLp15.5 hupovými kabely v trámu vedenými v trubkách Sandrik. Povodňové
škody na mostu ev.č.450-010 VIDLY -rekonstrukce mostu. Nosná k-ce mostu
je navržena jako dvoupolová spojitá deska z B400 předepnutá 16-ti kabely
12ŻLp15.5.Deska v příčném směru náběhovaná,
má tloušťku 0.70m při rozpětí 18m+12.5m=30.5m Je uložená na elastomerových
deskách.
1997
DOUBRAVICE
přepočet – mostek přes starý mlýnský náhon – místní komunikace
1998
BEROUN
nosná konstrukce mostu na rozpětí 8.6m je navržena jako jednopolový
kolmý rám tvořený deskou tl.0.30 m s podélnými náběhy na tl.0.60 m.
Stojky mají rovněž tloušťku
0.60 m a jsou opřeny o náběhované konzolové patky. Cely rám je ze ŽB
značky B330, vyztužen je ocelí V 10 425.
Statický výpočet na akci BYLNICE.
Nosná konstrukce mostu je navržena jako jednopolová prostě podepřená
šikmá (72.3 g ) žaluziová deska 29m x 10.95m tvořená 12-ti předem předpjatými
prefa nosníky VST-92 výšky 1300 mm z B500 a spřažené železobetonové
desky tl.20mm z B330. Nosníky jsou na každé
ze stran zmonolitněny tuhými příčníky. Most spočívá na elastomerových
deskách.
Statický posudek mostu III/01892-5 v LIPOVCI má za úkol určit zatížitelnost
nosné konstrukce (spodní stavbou se posudek nezabývá) jednak ve stávajícím
stavu, a jednak zjistit, zda je možno zvětšit jeho únosnost na plnou
zatížitelnost pro třídu A dle ČSN 73 6203.
TŘEBAŘOV
Rekonstrukce mostu a návrh zatěžovací zkoušky mostu II/368
Přes
Moravskou Sázavu. Nosná k-ce mostu je navržena jako dvoupolová
spojitá deska
z B400 předepnutá 16-ti kabely 12 Lp15.5. Deska v příčném směru náběhovaná
2m+6m+2m má tloušťku 0.70m při rozpětí 20m+13.5m=33.5m.Mostovka bude uložena
na elastomerových deskách.
VIKÝŘOVICE
Nosná konstrukce mostu je navržena jako jednopolová prostě podepřená
šikmá (80 g) žaluziová deska 20.80m x 10.90m tvořená 16-ti předem
předpjatými prefa nosníky DS-PP 40/80 výšky 800mm z B500 a spřažené
železobetonové desky tl.200mm
z B330. Nosníky jsou na každé ze stran zmonolitněny tuhými příčníky
vybetonovanými spolu s dříkem opěry tak, že pro ostatní stalé a nahodilé
zatížení působí jako částečně vetknuté.
SVITÁVKA
Nosná konstrukce mostu je navržena jako jednopolová prostě podepřená
kolmá
žaluziová deska 21.60m x 10.90m tvořená 6-ti předem předpjatými prefa
nosníky DS-PP 40/60 výšky 600mm z B500 a spřažené železobetonové
desky tl.150mm-200mm z B330. Nosníky jsou na každé ze stran zmonolitněny
tuhými příčníky vybetonovanými spolu s dříkem opěry.
Statický vypočet stropních panelu SPIROLL 250mm,300mm
ohyb
–únosnost a použitelnost podle ČSN 73 1201
1999
BRNO – MORAVSKÉ BRANICE
– oprava cihelného tříobloukového
klenbového mostu 8.9m+11,3m+8,9m s výškou středního oblouku 5,1m a
nadnásypem přes železnici na trati Brno – Moravské Branice.
NOVÁ HOSPODA
most u Rukojed na dálnici D5.Jednopolový kolmý deskový most tl.1000mm
o šířce
13.4m s rozpětím 28.7m.
UHERSKÝ
OSTROH
přepočet a následně statický výpočet hlavního oblouku nosné konstrukce mostu
ev.
č.495-007 za účelem jeho zesílení.
TRMCE
silniční nájezdová rampa mostu v Trmicích. Plná spojitá třípolová předpjatá
deska z B400
tloušťky 0.80m s přímkovým náběhem konsoly v příčné směru. Most s rozpětím
polí
25m+25m+(16-35m) má šířku nosné desky 6.7m zvětšenou na každou stranu o konsolu
délky 2.10m. Ty jsou bez chodníku. Deska je předepnuta výškově i směrově
trasovanými kabely 12ŻLp15.5 v počtu 4ks/m, vedenými rovnoběžně s podélnou
osou mostu a přede-pnutými na kotevní napětí 1440MPa. Konstrukce je přes
ložiska podepřena na opěře
a sloupech.
LESNICKÁ –BRNO VMO
Velmi šikmý 30 g dvoupolový silničního předpjatého mostu s parabolickými
náběhy
s rozpětím (31.4-34.2)m +32.9m. Deska s tloušťkou 0.8m nad opěrami až 2.1m
nad střední podporou má šířku 24.5m je podélně předepnut proti tíze konstrukce,
nahodilým účinkům vzdoruje měkká výztuž. Konstrukce byla vystavěna na zemním
tělese (ztracené bednění), které bylo následné zespodu odtěženo. Stavba je
založena na vrtaných pilotách, sloupy v celé výšce betonované pod ještě neodtěženým
terénem byly betonovány do papírového bednění
a opěry byly jištěny šikmými
zemními kotvami. V bezprostřední blízkosti (50mm) poněkud užší tramvajový
most vystavěný stejnou technologií a vyprojektovaný partnerskou ŽS-Brno.
2000
VYŠKOV
Statické posouzení havarijní cihelné klenby mostu na Cukrovarské ulici ve
Vyškově
(návrh opravy)klenba 600mm, světlost 2200mm, vzepětí 1200mm
2002
NETVOŘICE
šikmá třípolová 10.3m+10.7m+10.3m 10.0m široká předpjatá nosná deska mostu.podkladů
pro zatěžovací zkoušku.
HLINKY I –
HLINKY II –
HLINKY III –
MELKOV –
Most na dálnici D5
Železobetonový most o jednom poli.
|